KARIN GERME (ABDOMİNOPLASTİ)

Karın bölgesinin daha ince ve daha sıkı hale getirmek için yapılan estetik cerrahi işlemdir. Karın bölgesindeki fazla yağların liposuction ile alınmasını takiben,  gevşeyen karın kaslarını sıkılaştırarak sarkan fazla deri parçasını çıkarma işlemidir.

Kilo alma ile vücudumuzda en çok değişen bölgesidir. Karın bölgesindeki bel oyukları kaybolur karın öne sarkar ciltte çatlak görüntüleri oluşur. Bu görüntüyü tekrar eski haline çevirmek için verilen kilolar maalesef  istediğimiz sonuca çoğu zaman ulaştırmamaktadır.

Klasik karın germe işleminde liposuction ile yağlar alınır, karın cildindeki fazlalık kilot içinde gizlenecek şekilde pubis bölgesinden çıkarılır, karın kaslarındaki gevşemeleri plikasyon ile giderilir, göbek deliği  estetik görüntü oluşturacak şekilde  karın cildindeki yeni yerine taşınır.

Mini karın germe: Göbek alt bölgesinde sarkan cilt fazlası çıkarılma işlemidir. Gbek üst kısımdaki karın kasları sıkıştırma ve göbek taşıma işlemi yapılmaz.

SIK SORULAN SORULAR VE CEVAPLARI:

-Karın germe işleminin yaşı var mı?

Karın germe işlemi estetik bir işlem olduğu için 18 yaş sonrası yapılır. 18 yaş altında büyüme devam ettiği için ani kilo vermeler ile oluşan cilt fazlalıkları büyüme ile sıklıkla kaybolmaktadır.

- Karın germe ameliyatı ne kadar sürmekte kaç gün sonra işime dönebilirim?

Karın germe ameliyatı 2-3 saat sürmekte ve hastanede ortalama 2 gün kalınmaktadır. Hastane taburcu sonrası:

-ilk 10 gün hafif kişisel işlere,

-10-60 gün gündelik işler ve hafif sporlara

- 2 aydan sonra ise ağır işler ve ağır sporlara dönebilmektedir.

Karın germe işlemi uytulmadan yapılabilirmi?

Mini karın germe işlemi genel anestezi verilmeden lokal olarak uyuşturularak yapılabilir ancak liposuction işlemide yapılacak ise genel anestezi yapılmalıdır.

- Karın germe işlemi sonrası korse giymek zorunlu mu?

Korse ameliyat bölgesinin gerilmesini önleyerek ameliyat izlerinin daha az kalmasına ve şişliklerin daha hızlı kaybolmasına yardımcı olmaktadır ancak korseden rahatsız olan hastalar giymek zorunda değildir.

- Karın germe ameliyatı çok ağrılı bir işlemmidir ?

Tüm cerrahilerde olduğu gibi bu cerrahi işlemde de ağrı  kesici ilaçlar ile hastanın ağrıları giderilmektedir.