Meme Büyütme

Kadın cinsel kimliği taşıyan organlardan biri olan meme estetik görünümü özgüven açısından büyük önem taşır. Meme ergenlik ile beraber büyüyen kilo doğum gibi etmenlere bağlı olarak şekil olan organdır. Meme büyütme operasyonları ergenliğini tamladıktan sonra yapılan operasyondur.

Estetik cerrahinin sık yapılan operasyonlarından biri olan meme büyütme işlemleri dolgu veya silikon implant ile yapılmaktadır. Dolgu ile yapılan meme büyütme işleminde kişinin kendi yağ greftleri veya endüstriyel olarak hazırlanmış dolgular kullanılır. Endüstriyel olarak yapılan dolgularda sık komplikasyon görülmesi nedeni ile tercih edilmemektedir.  Otojen yağ greft uygulamaları ideal büyütme olmasına rağmen her hastada yeterli yağ grefti bulunmaması  ve istenilen büyüklüğe birkaç seansta ulaşılması nedeni ile yeterli ilgi görmemektedir.

Meme büyütmede kullanılan silikon implantlar Anotomik şekilli ve Yuvarlak şekilli olarak sınıflanmaktadır. Anotomik implantlar gerçek meme görüntüsüne daha yakın implantlar olmasına rağmen vizkozite olarak yuvarlak memelere göre daha Yoğun (sert) olması, memenin üst kısımlarına yeterli dolgunluk vermemesi ve implantın konulan yerde pozisyon değişitirmesi  nedeni ile doktorlar ve hastalar tarafından çok tercih edilmemektedir. Yuvarlak implantlar memenin üst  kısımlarını dolgunluğu ve daha az pozisyon değişiklikleri bu protezin kullanımasını popolerize etmiştir.

Sık sorulan sorular ve Cevapları:

-Meme büyütme işleminde meme asimetrileri farkları giderilebiliyor mu?

Büyüklükleri farklı olan memelere farklı protez kullanılarak meme asimetrisi düzeltilebilmektedir.

-İmplant ile meme büyütme komplikasyonları nelerdir?

Tüm ameliyatlarda olduğu gibi kanama iltihaplanma dikiş açılması gibi komplikasyonlarının yanı sıra  nadir görülen kapsül kontraksiyonu ve çok nadir ALCL (Bir tür lenf hastalığı)hastalığına sebeb olabilmektedir.

-Meme protezleri belirli bir yıl sonra değiştirilmesi gerekli mi?

Meme büyütmede komplikasyon gelişmez ise değiştirme işlemi yapılmamaktadır.

-İstediğimiz kadar büyük silikon taktırabiliyormuyuz?

İmplant seçimi hastanın istediği, hastanın göğüs kafesinin büyüklüğü, derinin gerginliği, İmplantın konma şekline göre karar verilmektedir.

-Meme büyütme işleminde kaç gün hastanede kalmak gereklidir?

Hastalarımızhastanede bir gün kalınmaktadır.

Fırat Üniversitesi Hastanesi

Tel: 0 850 302 3884(mobil)

0 424 2333555/1291