MİGREN

Genellikle ataklar halinde gelen bir baş ağrısı tipidir. Ataklar 4 saatten 72 saate kadar değişen uzunluklarda olabilir.

MİGRENİN NEDENİ NEDİR?

Migrenin neden ortaya çıktığı tam olarak bilinmemektedir.  Sinirsel bir hastalık olarak kabul edilmektedir.

Kafadaki kan damarları ve sinirler tarafından salınan bazı maddelerin migren ağrısı oluşturduğu düşünülmektedir.

MİGRENİN BELİRTİLERİ NELERDİR?

Migreni diğer baş ağrılarından ayırabilmemizi sağlayan belirtileri:

· Orta şiddette - şiddetli ağrı
· Bulantının  ve/veya kusma olması
· Işığa ve sese hassasiyet
· Bir noktadan başlayıp zonklayıcı ağrı
· Ağrının tek teraflı oluşması
· Hareketle artabilmesi

. Auranın olabilmesi

Aura:  Bazı hastalarda migren ağrısından önce ortalama 20 dakika süren  parlak ışık çakmaları, kulak çınlaması,baş dönmesi, kas güçsüzlükleri gibi belirtilerin oluşması halidir.

MİGREN NASIL TEDAVİ EDİLİR?

Hekimler önceden migreni tedavi etmeyi değil de ataklarını veya ağrısını azaltmak için ilaç, akupunktur, botox tedavisi yapıyordu. Son yıllarda tıptaki gelişmeler sayesinde migren hastalığının tedavisine % 87 gibi başarı oranı ile cerrahi tedavi seçeneği uygulamaya girmiştir.

MİGREN CERRAHİ TEDAVİSİ

Dr.Bahman Guyuron  yüz germe  ameliyatı yaptığı migren hastalarının  bir daha atak geçirmediğini belirtmesi üzerine yaptığı çalışmalar sonrası migren ameliyat prosedürünü oluşturdu. ABD ' de  yaklaşık 15 yıldan beri bu ameliyatı yapmaktadır.

Cerrahide başağrısını tetikleyen noktaların cerrahi olarak ortadan kaldırılmasına odaklanmıştır.

Dört ana tetikleyici bölge belirlenmiştir;

1-Alın, Kaş bölgesi ve Göz çevresi  (Trigeminal sinirin duyu dallarının çıkış yaptığı bölgedeki kemik kas vb yapılar)

2-Şakak bölgesi(trigeminal sinirin zigomaticotemporal dalının çıktığı bölge)

3-Ense bölgesi ( büyük, küçük ve 3. occipital sinirlerin ense kasları arasından çıktıği bölge)

4-Burun (göz içine yansıyan) kökenli.

Ayrıca bu dört bölge haricinde başka bir noktadan (1x1 cm lik alandan) sürekli  çıktığını belirttiği  bölge

Migren Ameliyatı kimler için Uygun?

Noroloji kliniğince migren hastası olarak tanı konulmuş, ilaçlara cevap vermeyen  günlük yaşantısını olumsuz derecede etkileyen kişiler

Cerrahi Riskleri nelerdir?

Bu bir beyin ameliyatı değildir. kafa derisi altındaki duyu sinirlerine yönelik işlem yapılmaktadır. kafa içi herhangi bir müdahale olmadığı için herhangi bir felç, koma gibi bir durumun olması söz konusu değildir.

Yapılan her tür ameliyatlarda olduğu gibi hematom, kanama veya enfeksiyon gibi riskler bu ameliyatta da var.

En büyük risk hastanın ameliyattan hiç fayda görmemesidir elbette. Alınan sonuçlar %90 larda olsa da ve bu kulağa çok yüksek gelse de %10 hastanın bu kadar fedakarlıktan sonra hiç bir fayda görmeyeceğini unutmamak gerekiyor.

Migren Ameliyatı Yalnız Endoskopik mi Yapılıyor?

Migren ameliyatı hastanın yaşı ve ek kozmetik sorunlar göz önüne alınarak açık cerrahi veya endoskobik tercih edilmektedir.

Açık Cerrahi ve Endoskobik Cerrahinin Birbirine Üstünlüğü Var mı?

Yapılan işlem her iki yöntemde de aynı olduğu için Migren tedasinde sonuç değişmemektedir.

Ameliyat Yalnız Genel Anestezi ile mi Yapılmaktadır?

Duyu sinirlerin serbestleştirilmesi ağrılı işlem olduğu için genel anestezi ile yapılmaktadır. Ancak tek tetik bölgeden başlayan migren hastalarına lokal anestezi ile yapılabilmektedir.

Fırat Üniversitesi Hastanesi

Tel: 0 850 302 3884(mobil)

0 424 2333555/1291